1. Hlavní stránka
  2. Aplikace
  3. Facebookové pluginy – jak fungují?

Facebookové pluginy – jak fungují?

Veškeré Facebookové pluginy pro Váš web naleznete na stránkách https://developers.facebook.com/docs/plugins/. V administraci eshopu máte možnost nastavení jednoho z nich – Like Buttonu. Zde si popíšeme, jak dva nejoblíbenější pluginy vypadají, jaký je mezi nimi rozdíl a který z nich zvolit dle toho, co od něj očekáváme.


1. Like Button
Tlačítko „To se mi líbí“ slouží k šíření odkazů na Váš eshop, kategorii či konkrétní produkt na profilech uživatelů, kteří na toto tlačítko kliknou. Neslouží k propojení se žádným z Vašich profilů, je to opravdu jen tlačítko pro šíření reklamy přes Vaše zákazníky – uživatele Facebooku, jejichž přátelé pak na profilu uživatele uvidí Váš eshop, kategorii či produkt v jejich profilu v sekci „To se mi líbí“.
Tento plugin si můžete aktivovat přímo v administraci eshopu.
Box na úvodní stránku – zobrazí tlačítko v umístění dle „Umístit do“ na úvodní stránku a do kategorií. Pokud návštěvník klikne zde na „To se mi líbí“, sdílí na svém profilu odkaz na celý Váš eshop či kategorii produktů.
Box v detailu produktu – zobrazí tlačítko ve Vašich produktech, tzn. pokud někdo u produktu klikne na tlačítko To se mi líbí, na svém facebookovém profilu šíří odkaz na tento produkt.
Obsah boxu – zde u Facebook zvolte „Zapnout“ a případně navolte typ tlačítka.

2. Like Box
Tento box zobrazuje na Vašem webu odkaz na Váš facebookový firemní profil. Dokáže také zobrazit tváře lidí, kteří Vašemu facebookovému profilu udělili Like. Jak můžete vidět, i v tomto boxu se zobrazuje tlačítko „To se mi líbí“. To však platí pro facebookový profil, nikoli pro Váš web či eshop, kde je box umístěný. Pokud tedy zákazník klikne na „To se mi líbí“ v tomto boxu, jeho Like Vám přibude na facebookovém profilu, ne na eshopu. Stejně tak tento zákazník na svém profilu sdílí odkaz na tento firemní profil, ne tedy na Váš eshop. Jako reklama přímo Vašemu eshopu tento plugin tedy nepomůže, přiláká však další uživatele k připojení k Vašemu Facebooku.

Z výše uvedeného vyplývá, že pokud využíváte tyto pluginy, nikdy nebude počet Like na Facebooku a na Vašem eshopu / webu stejný. Pokaždé se totiž dává Like něčemu jinému.

Chci využít jen jednoduchý odkaz na facebookový profil pomocí obrázku
Pokud chcete zákazníky ihned nasměrovat na Váš facebookový profil, můžete k tomu využít jednoduchý obrázkový odkaz, který vytvoříte v administraci v libovolném textovém editoru. Do editoru vložíte obrázek – například ikonu, kterou vidíte výše. Označíte si ji a kliknete na nástroj Vložit/Upravit odkaz – ve starém editoru ikona , v novém editoru . Po kliknutí na tento nástroj zadejte do řádky URL odkazu URL adresu Vašeho firemního facebookového profilu a uložte.

Pomohl Vám tento návod? Ano Ne