1. Hlavní stránka
  2. Dopravy a platby
  3. Jak zadat poštovné podle ceny objednávky?

Jak zadat poštovné podle ceny objednávky?

ESHOP => POŠTOVNÉ => ZPŮSOB DOPRAVY

V sekci Způsob dopravy můžete vidět námi přednastavené způsoby, které můžete dále editovat kliknutím na tlačítko NASTAVENÍ.

V editaci každého poštovného můžete měnit jeho název, popis, cenu, limit, pro který bude poštovné platné a případně slevu, která se zákazníkovi odečte z objednávky, pokud tento způsob dopravy použije. Cenu dobírky zadáváme kvůli pravidlům Heuréky, aby se pak naše poštovné na Heuréce zobrazovalo. Pokud jej tedy na Heuréce zobrazovat nechceme, nemusíme si kolonky „Cena dobírky“ všímat.

Dále zde věnujte pozornost checkboxu „Doprava zdarma“. Pokud tuto volbu zaškrtnete, bude se toto poštovné zobrazovat POUZE pokud bude do košíku vložen produkt, který má ve svém detailu zvolenou volbu Doprava zdarma! To znamená, že pokud máme běžné poštovné na celý sortiment, ale na lednici bychom chtěli dát akci „Doprava zdarma“, museli bychom v detailu této lednice možnost Doprava zdarma zvolit a pak stejně tak nastavit i speciální způsob dopravy s tímto příznakem. Jak správně nadefinovat „Dopravu zdarma“ naleznete vizte http://helpdesk.eshop-rychle.cz/docs/doprava-a-platby/19-doprava-zdarma/.

Dejme tomu, že chceme v našem eshopu využívat Českou poštu – balík do ruky za 60 Kč, dopravu pro objednávky nad 2000 Kč chceme poskytovat zdarma. Chceme, aby bylo poštovné nastaveno dle ceny objednávky. Ukážeme si, jak by nastavení např. České pošty vypadalo:

Dávejte si pozor na nastavení poštovné dle ceny, aby oba limit byly buďto „z ceny objednávky (s DPH)“ nebo oba dva „z ceny objednávky bez DPH“. V případě, že by jeden limit byl z ceny objednávky vč. DPH a druhý limit z ceny bez DPH, mohl by zde vyskytnout  problém. Kdyby se zákazník dostal s limitem objednávky mezi tyto dva limity  administrace by nabídla obě možnosti a zákazník by si díky tomu mohl vybrat levnější způsob dopravy. Věnujte tomu prosím větší pozornost při zadávání těchto informací.

Dále se zde nachází další důležitá věc, a tou je tlačítko „Připojené způsoby platby“ (žlutě zakroužkované vizte printscreen výše). Až budeme mít nastavené platby v další záložce, zde si je připojíme k vybraným způsobům dopravy.

Nově zde také naleznete kolonku Cena dobírky. Ta slouží jen pro cenu dobírky zobrazovanou na Heuréce, samotnou dobírku jako způsob platby, který mohou zákazníci zvolit, musíme zadat v záložce Způsob platby.

Po uložení se dostaneme zpět k výpisu poštovných.

Můžeme samozřejmě vytvořit i vlastní způsoby dopravy kliknutím na tlačítko „Přidat nový způsob dopravy“. Vytvoříme například Osobní odběr:

Zde je oproti přednastaveným způsobům dopravy jen malá změna; můžeme zde vybrat Dopravce. To bychom udělali v případě, že bychom opět chtěli dopravu zobrazovat na Heuréce. Navíc se zde nenachází kolonka Připojené způsoby platby, ty pak vybíráme přímo ve výpisu způsobů doprav kliknutím na tlačítko Zobrazit napravo od názvu způsobu dopravy (sloupeček Připojené způsoby platby):

Pomohl Vám tento návod? Ano Ne