1. Hlavní stránka
  2. Objednávky
  3. Nastavení automatického avíza (emailů) a odesílání unikátních informací v avízu

Nastavení automatického avíza (emailů) a odesílání unikátních informací v avízu

Pokud chcete zákazníkovi zasílat automatická avíza, kde budou vloženy bližší informace pro zákazníka o změně stavu objednávky či další podrobnosti o objednávce, postupujte dle tohoto návodu.

Nejprve je důležité v administraci Vašeho eshopu založit stavy objednávek. Stavy objednávek můžete založit v zelené sekci ESHOP – OBJEDNÁVKY – horizontální záložka nastavení. Zde si nadefinujete stavy objednávek jako je tomu v náhledu níže.
Až budete mít nadefinované stavy objednávek, které chcete, půjdete do horizontální záložka Automatická avíza (ESHOP – OBJEDNÁVKY – horizontální záložka AUTOMATICKÁ AVÍZA).
Zde si můžete nadefinovat ke stavům objednávek automatické avízo. Ke každému stavu je možné nadefinovat různé texty a nastavení automatického avíza.
Podívejme se tedy, co je možné nastavit v automatickém avízu. Níže naleznete print sreeny možného nastavení avíza:
První možností, kterou je potřeba nadefinovat, když chcete automatická avíza se změnou stavu objednávky odesílat je „Automaticky zasílat tento email při změně objednávky do stavu „Objednávka ……“. Tyto emaily se budou automaticky odesílat objednavatelům, a to ve chvíli, kdy u objednávky změníte její stav (stav + email nebo stav + obálka). Změnu stavu objednávky lze provést ve výpisu objednávek v sekci „E-shop“ › „Objednávky“ nebo v editaci jednotlivých objednávek.
Pokud zaškrtnete check box „Připojit k emailu objednávku“, tak pod vámi nadefinovaný text obsahu emailu systém automaticky doplní celý výpis objednávky, které se tento email týká.
Když si nadefinujete „Vložit do emailu číslo objednávky“, tak číslo objednávky se automaticky vkládá do předmětu odeslaného emailu. Toto nastavení jej automaticky vloží i do těla emailu na první řádek.
V případě, že chcete „Připojit k emailu odkaz na fakturu s tímto textem“ zaškrtnete checkbox (čtvereček) a zadejte zde text např. „Faktura ke stažení zde“. My jsme zadali vizte výše pouze „faktura je zde:“. Poté se Vám k emailu připojí odkaz na vystavenou fakturu. POZOR!!! Faktura musí být v administraci k objednávce vytvořena a uloženo před tím, než bude zákazníkům odeslán tento stav objednávky. Když budete chtít zasílat faktury zákazníkům při změně stavu objednávky a budete mít tuto možnost zaškrtnutou, tak v administraci musíte mít fakturu nejprve vygenerovanou a až poté měnit stav objednávky. Pokud změníte stav objednávky před tím, než bude faktura vygenerovaná, neodešle se faktura Vašim zákazníkům.
Jestli je faktura vystavená můžete zjistit u objednávkách v přehledu a nebo v detailu produktu.
Do kolonky „předmět emailu“ si uvedete nějaký Vámi nadefinovaný předmět u nás je to např. objednávka přijata.
Následuje kolonka „Obsah emailu“, kde vyplníte vlastní text, který v emailu budou moci zákazníci vidět. Do tohoto editoru je možné nadefinovat „Speciální údaje do automatických emailů“, které se budou propisovat z objednávek. Zadejte hodnoty, které chcete zobrazit v automatickém emailu. V textovém editoru pro definování obsahu emailu pak vložte na místo, kde se má unikátní informace zobrazit, pouze značku – např. #CODE1# (POZOR! Je nutné si pamatovat, ze např. pod #CODE1# mate variabilní symbol). Bližší informace vizte níže.
Pokud chcete, aby se zákazníkům odesílaly sms, a to ve chvíli, kdy u objednávky změníte její stav, tak zaškrtnete check box (vizte náhled níže) „Automaticky zasílat sms při změně objednávky do stavu „Objednávka ….“ v našem případě „Objednávka přijatá“ a nadefinujte text k danému stavu objednávky a změny uložte. Změnu stavu objednávky lze provést ve výpisu objednávek v sekci „E-shop“ › „Objednávky“ nebo v editaci jednotlivých objednávek. Pokud chcete rozesílat sms je nutné mít zaplacený kredit. Bližší informace o využití sms naleznete vizte http://helpdesk.eshop-rychle.cz/docs/aplikace/sms-brana/.
Zákazníci někdy chtějí vkládat do emailu (Obsahu automatického avíza) vložit unikátní informace. Do každého automatického emailu lze vložit unikátní informace, například variabilní symbol, datum doručení zboží, sledovací kód dopravní služby včetně URL adresy apod. Těchto informací může být v emailu až 5.
Půjdete do sekce ESHOP – OBJEDNÁVKY  a půjdete do editace. Do editace objednávky se můžete prokliknout pomocí tužky a nebo odkazu uprostřed. Náhled níže.



V editaci objednávky v dolní části je možné nadefinovat „Speciální údaje do automatických emailů“ zadejte hodnoty, které chcete zobrazit v automatickém emailu.



V detailu objednávky vedle políčka #CODE1# uvedete variabilní symbol POZOR!!! Ještě neměníme stav objednávky. Stav objednávky změňte až po uložení speciálních údajů do emailu.
Až po nastavení této speciální informace můžete změnit stav objednávky „Objednávka přijatá + obálka“ nebo „Objednávka přijatá + email“ a dáte uložit. Tímto se odešle automatické avízo Vašemu zákazníkovi s touto unikátní informaci. Zákazníkům se v případě takovéhoto nastavení v automatickém emailu nezobrazí značka #CODE1#, která je uvedena v obsahu emailu v sekci OBJEDNÁVKY – AUTOMATICKÁ AVÍZA, ale zde zadaný obsah tzn. číslo 123456.

Po změně stavu se propíší informace tímto způsobem.
Po odeslání automatického avíza můžete vidět v horní části tuto informaci přiloženou níže. V případě, že by vznikl nějaký problém, informujte nás.
Pomohl Vám tento návod? Ano Ne 1