1. Hlavní stránka
  2. Dopravy a platby
  3. Doprava Geis Parcel a Geis Cargo

Doprava Geis Parcel a Geis Cargo

Informace o Geis Group
Skupina Geis v České republice je součástí celosvětové logistické skupiny Geis Group se sídlem v německém Bad Neustadtu. Na českém trhu působí od roku 1991 a patří zde mezi přední poskytovatele komplexních přepravních a logistických služeb – od vnitrostátní a mezinárodní balíkové, paletové a celovozové přepravy, přes skladování, výrobu obalů, až po leteckou a námořní přepravu. Vysoké kvality služeb dosahuje díky využívání nejnovějších dostupných informačních a přepravních technologií a kvalifikovanému týmu zaměstnanců.

Služby Geis dostupné v e-shopu
Připravili jsme pro Vás možnost využívat jak balíkovou přepravu do 50kg (Geis Parcel), tak i paletovou přepravu pro těžší a objemnější zásilky až do souhrnné hmotnosti 2,5t (Geis Cargo). Služby jsou oddělené, je tedy možné využívat pouze jednu z nich.
Součástí služby Geis Parcel je také možnost odeslat balík až do hmotnosti 15kg na Geis Point – tedy na jedno z více než 450ti výdejních míst v České Republice. Volbu Geis Pointu provádí zákazník přímo při tvorbě objednávky v košíku a je možné jí v rámci Geis Parcel deaktivovat.
Aktivace dopravy
Pro využití dopravních služeb společnosti Geis je třeba mít se společností uzavřenou smlouvu.
Kontakt na manažera Geis, který s Vámi může smlouvu uzavřít, je uveden pod formulářem nastavení dopravy Geis.
Ze strany Geis také obdržíte veškeré nutné informace, které je třeba zadat do administrace e-shopu, aby datová komunikace probíhala v pořádku.
Informace obdržené od společnosti Geis je možné vložit do sekce Eshop -> Poštovné -> Geis Parcel (nebo Geis Cargo). Kromě polí, jejichž hodnoty Vám sdělí společnost Geis, obsahují tyto formuláře i položku PSČ – zde je třeba vyplnit PSČ provozovny, ze které budou reálně zásilky sváženy.
Po vyplnění informací je možné v přehledu doprav zvolené způsoby doprav aktivovat a napárovat možnosti platby či nastavit limity.
Odeslání informací o zásilce
Po přijetí objednávky, u které byla zvolena doprava přes Geis, se ve výpisu zobrazí informační ikonka (logo) Geisu:
– Žlutý box definuje zásilku Geis cargo nebo parcel
– Šedivý box definuje odeslanou zásilku Geis cargo nebo parcel
– Žlutý ukazatel definuje zásilku GeisPoint

– Šedivý ukazatel definuje odeslanou zásilku GeisPoint

Pro export na Geis Cargo nebo Parcel je zapotřebí zaškrtnout všechny objednávky, které chcete odeslat a kliknout na ozubené kolečko, kde můžete následně vybrat, zda půjdou objednávky na Geis Parcel nebo Geis Cargo.

* Geis Parcel

Zobrazený formulář umožňuje specifikovat parametry zásilky. V nejjednodušším případě je možné pouze specifikovat cílový stát pro každou zásilku a stisknout tlačítko Odeslat.

Pokud je použita doprava Geis Point, zobrazí se kód zákazníkem vybraného Geis Pointu u příslušné zásilky.
Po dohodě s Vaším Geis manažerem je možné využívat i dodatečné služby (např. dobírku, avízo o problematické zásilce, apod.).
Aktivovat dodatečné služby u jednotlivé zásilky lze stisknutím dvojšipky, která je u každé zásilky zobrazena ve sloupci Úpravy. Některé služby vyžadují dodatečné informace, pro které jsou pod výběrem služeb připravena pole. Pokud je třeba zadat telefonní číslo, je třeba jej zadat v mezinárodním formátu (+420333666999), hodnotu připojištění je třeba zadat celým číslem.
Pokud byla objednávka zákazníka např. příliš těžká a přesáhla limit dopravy, či došlo v administraci k jejímu rozdělení z jiného důvodu, je možné zásilku odeslat jako sloučenou. V takovém případě je třeba u sloučených zásilek jednoho adresáta zadat do sloupce Skupina shodné písmeno. Všechny zásilky v rámci jedné sloučené zásilky tedy musí mít vyplněné stejné písmeno, jak je patrné z obrázku výše. V případě sloučené zásilky stačí specifikovat cílový stát a dodatečné služby pouze u první zobrazené zásilky, druhá, případně další, tyto hodnoty automaticky převezme.
* Geis Cargo
V případě odesílání paletové zásilky je třeba, oproti Geis Parcel, vyplnit kromě cílového státu zásilky i konfiguraci zásilky. Tato se zadává ve formátu např. „1EP_100“ (zásilka obsahuje jeden kus typu EP, jehož hmotnost je 100kg) či „2FP_200;3KT_20“ (zásilka obsahuje 2 kusy typu FP o souhrnné hmotnosti 200kg a 3 kusy typu KT o souhrnné hmotnosti 20kg). Podporované typy zásilek Vám sdělí společnost Geis při podpisu smlouvy pro paletovou přepravu. Je nutné vždy udat počet, typ a souhrnnou hmotnost jednoho typu. V případě více typů je nutné jednotlivé definice oddělit středníkem.
Paletová přeprava rovněž obsahuje možnost zadání dodatečných služeb pomocí dvojšipky ve sloupci Úpravy. Stejně jako u Geis Parcel je jejich použití vázáno domluvou se společností Geis.
Po vyplnění formuláře dopravy a stisknutí tlačítka „Odeslat“ se data odešlou společnosti Geis. Zároveň systém vrátí soubory PDF, které obsahují jak štítky pro všechny kusy/balíky, tak i předávací protokol pro kurýra. Ty se zobrazují jak na potvrzovací stránce po odeslání dávky zásilek, tak i v detailu jednotlivých objednávek, které byly odeslány.
Odesláním zásilek zároveň objednáte jejich svoz na následující pracovní den!
Protokol je nutné vytisknout dvakrát, štítky je pak nutné vytisknout pomocí laserové tiskárny na samolepící papír.
Pomohl Vám tento návod? Ano 1 Ne