1. Hlavní stránka
  2. Dopravy a platby
  3. In Time doprava (CZ) – nastavení, odeslání objednávek, štítek objednávky, štítek dávky, svozový protokol

In Time doprava (CZ) – nastavení, odeslání objednávek, štítek objednávky, štítek dávky, svozový protokol

V systému Eshop-rychle naleznete celou řadu implementovaných způsobů dopravy od většiny oblíbených dopravců v Čechách i na Slovensku. V tomto návodu se podíváme na nastavení dopravy In Time Home delivery a Intime Spedice.

Náš tip: Přehled všech implementovaných způsobů dopravy naleznete v návodu Rozcestník návodů na dopravy a platby.

In Time Home delivery a In Time Spedice  

V administraci naleznete implementovány výše zmíněné dva druhy doručení:

  • Pro In Time Spedice není nutné nastavovat ID zákazníka, ID svozového místa atd. Nabízí snadnější způsob aktivace na vašem e-shopu. Neumožňuje však přímé napojení pro export zásilek a je tudíž vhodnější pro e-shopy s menším počtem odeslaných zásilek, který se zdá odbavit i manuálně, případně pomocí hromadného exportu objednávek. Pro využívání služeb In Time spedice je nutné se u společnosti In Time registrovat.
  • In Time Home delivery nabízí propracovanější implementaci, při které je nutné nastavovat ID zákazníka, ID svozového místa atd. a uzavřít se společností In Time obchodní smlouvu.

Registrace a uzavření obchodní smlouvy

Pro využívání služeb společnosti In Time je nutné se registrovat a uzavřít smlouvu. Pro bližší informace kontaktujte přímo společnost In Time.

tel: +420 246 092 912  

e-mail: info@intime.cz 

Poznámka: Od 1. 4. 2020 se společnost In Time spojila s firmou Uloženka s.r.o. Integrace kurýrních služeb a výdejních míst by měla přinést rozšíření služeb pro provozovatele e-shopů. V rámci systému Eshop-rychle máte i nadále možnost užívat obě služby nezávisle.

 

Aktivace 

Oba způsoby doručení naleznete ve výpisu neaktivních způsobů dopravy a aktivujete je přetažením posuvníku (4) do polohy aktivní v Eshop → Poštovné → Způsoby dopravy – IN TIME Home delivery. Poté se doprava přesune do výpisu Aktivních způsoby dopravy.

Po aktivaci se doprava InTime zobrazí jako další nabídka způsobů dopravy (6) v druhém kroku objednávkového procesu (5) dle pořadí v jakém je v administraci.

Úprava řazení způsobů dopravy

Pokud byste požadovali upravit pořadí zobrazení způsobů dopravy v košíku, lze jej snadno změnit pomocí tzv. drag&drop. Chytněte požadovanou dopravu na symbolu oboustranné šipky (7), podržte levé tlačítko myši a přetáhněte na požadovanou pozici.

Nastavení 

Vlastní nastavení dopravy In Time se provádí v Eshop → Poštovné → Způsob dopravy → Nastavení. Nastavení si ukážeme na verzi In Time home delivery, která má určitá specifika. Nastavení In Time Spedice se nastavuje stejně, jako běžné způsoby dopravy a naleznete je v samostatném návodu Poštovné – způsoby dopravy.

 

Možnosti nastavení: 

5) Údaje (ID, heslo, ID zákazníka atd.), nutné k propojení se systémem In Time, obdržíte od společnosti In Time po dokončení registrace a uzavření smlouvy.

6) Při exportu objednávek do In Time lze odeslat notifikaci (SMS a email avízo) zákazníkům.

7) Volba měrné jednotky, která by měla být napříč e-shop jednotná – důležité při využívání hmotnostních limitů. Více o hmotnostních limitech v návodu Jak zadat poštovné podle hmotnosti objednávky?

8) Určení referenčního čísla objednávky – číslo faktury nebo číslo objednávky .

9) Název poštovného, které vidí zákazníci při volbě způsobu dopravy.

10) Popis dopravy včetně možnosti vkládat např. piktogramy.

10b obr. výše) Dodatečný popis dopravy, který se objeví v info bublině za textem popisu.

11) Nastavení standardní ceny dopravy – poštovné.

12) Možnost nastavit tzv. cenový limit – cenu dopravy na základě ceny objednávky. Více o nastavení limitů se dozvíte v samostatném návodu Jak zadat poštovné podle hmotnosti i podle ceny objednávky? 

13) Možnost nastavit tzv. hmotnostní limit – cenu dopravy na základě hmotnosti objednávky. Více o nastavení limitů se dozvíte v samostatném návodu viz. výše.

14) Tlačítko pro přidání limitů. Více o nastavení limitů se dozvíte v samostatném návodu viz. výše.

15) Pokud např. chcete daného dopravce preferovat a zvýhodnit cenu za doručení, lze nastavit slevu při využití vybrané dopravy.

16) Volba obrázku ikonky dopravy, která se zobrazí při výběru způsobu dopravy v druhém kroku obj. procesu.

17) Možnost přiřadit vybranou dopravu pouze pro dopravy zdarma. Více o dopravě zdarma a odpočtu dopravy zdarma naleznete v samostatném návodu Doprava zdarma.

18) Možnost nastavit způsobu doručení na výdejní místo nebo na adresu.

19) Cena dopravy, která se objeví při zobrazení na zbožovém srovnávači. Aby se na Heureka.cz zobrazovala u produktu doprava zdarma, musí tento způsob dopravy podporovat dobírku zdarma – do kolonky v takovém případě napište nulu (0).

20) Každá doprava musí mít nastavený připojený způsob dopravy, jinak nelze dokončit obejdnávku. Více v návodu Neaktivní možnosti způsobu platby v košíku.

Důležité: Nezapomeňte dopravu propojit s platbou (vč. limitů) prostřednictvím tlačítka „nastavení“ u možnosti „Připojené způsobu platby“. Návod na propojení dopravy a platby naleznete viz odkaz výše.

 

Odbavení objednávky 

Výpis přijatých objednávek je dostupný v sekci Eshop → Objednávky → Objednávky. Objednávky, u kterých byla zvolena doprava přes In Time, jsou pro lepší orientaci označeny ikonou In Time (4).

Vyřízení objednávky provedete zvolením požadované objednávky zaškrtnutím check-boxu (4). Po označení přejdete na ikonku ozubeného kolečka (5), která znázorňuje hromadné úpravy a zde zvolíte možnost In Time Zasilky (6).

 

Poté se zobrazí editační okno, ve kterém můžete objednávku před odesláním do Aplikace zásilek In Time dodatečně upravit a zadat hmotnost zásilky, která je nezbytná pro správné odeslání.

V případě, že je vše nastaveno správně, tak se po prokliku na tlačítko Odeslat celá dávka zvolených zásilek odešle do Aplikace zásilek In Time a objedná se svoz s tím, ze systém vygeneruje i štítky pro jednotlivé balíky a samozřejmě i svozový protokol pro celou dávku odeslaných zásilek.

Orientace v objednávkách

Pokud je objednávek, které jsou přes In Time, v administraci více, může to být na první pohled zmatečné. Proto se u již odeslaných zásilek, které byly odeslány a u kterých byl objednán svoz, zobrazuje ikonka svozu.

U takto označených zásilek je možné se následně prokliknout přes ikonku žluté tužky do jejich nastavení (ikonka se nachází v levé části ve výpisu objednávek), kde se nachází tlačítka pro opětovné zobrazení štítku dané objednávky, všech štítku dané dávky a svozový protokol celé dávky zásilek.

Další užitečné návody:

Pomohl Vám tento návod? Ano Ne