1. Hlavní stránka
  2. Dopravy a platby
  3. Přímé napojení na dopravce PPL

Přímé napojení na dopravce PPL

Ve vašich administracích můžete nyní najít možnost napojení na PPL API, které umožňuje automatický export objednávek do systému PPL, tisk štítků a objednání svozu. Pokud chcete využívat funkci PPL export, jak se v našem systému nazývá, základem je samozřejmě uzavření smlouvy s PPL. Následně od nich obdržíte přístup do jejich aplikace a údaje pro API.

Nastavení PPL exportu

Údaji pro API se rozumí Customer ID, uživatelské jméno a heslo. Najdete je právě v aplikaci PPL. (POZOR! Přihlašovací údaje do API jsou odlišné od běžného přihlášení do PPL účtu!) Tyto pak zadejte v sekci ESHOP > POŠTOVNÉ > PPL EXPORT do příslušných políček:

Sami si potom v téže sekci vyplňte údaje v části Odesílatel a Platební informace:

PPL vám pro každou službu přiřadí rozmezí číselných řad. Ty je nutné vyplnit v sekci Číselné řady. Doplníte první a poslední číslo přidělené řady ke všem službám:

V poslední části Ostatní můžete zvolit, zda chcete do vašich automatických emailů, které zákazníkům chodí, zasílat generované číslo pro sledování zásilky. To se pak v avízu vloží do #CODE (1, 2, 3, 4) dle vašeho nastavení (jak nastavit unikátní údaje v automatických avízech, najdete v poslední části návodu “Nastavení automatického avíza”). Zároveň můžete zvolit způsob generování štítků – 1 na stránku nebo 4 na stránku:

Použití napojení na PPL v praxi

V praxi pak funguje PPL API propojení následovně: v sekci ESHOP > OBJEDNÁVKY si označíte objednávky (pomocí checkboxu v pravé části každého řádku s objednávkou), které chcete generovat do exportu a pomocí ozubeného kolečka nad výpisem objednávek zvolíte PPL export.

 

V dalším kroku můžete vidět vaše objednávky, které se do exportu zahrnou. Pokud již některá z vybraných byla dříve exportovaná, budete zde na to upozorněni a taková se znovu do exportu nepošle. Ke každé objednávce si tu můžete zvolit způsob, kterým PPL zásilku dopraví a také částku za dobírku. V části Status číselných řad můžete vidět, kolik balíků vám ještě v rámci každé služby a její číselné řady zbývá. Pokud počet zbývajících číselníků klesne pod 10, řádek zčervená. Pokud jste s nastavením spokojeni, klikněte zde na Exportovat (v aplikaci PPL pak najdete vaše objednávky naimportované).

V případě, že export proběhl úspěšně, na následující obrazovce si můžete stáhnout štítky, a to jak ve formátu PDF, tak v ZPL.

Objednání svozu

Nyní můžete přikročit k objednání svozu. V sekci OBJEDNÁVKY opět označte vybrané objednávky a přes ozubené kolečko zvolte “PPL – objednat svoz”. Na následující obrazovce naplánujte termín svozu a preferovaný čas. Klikněte na Exportovat.

 

A je to! Zde pak naleznete vygenerovaný předávací protokol, který si nezapomeňte vytisknout.

 

Upozornění: Export PPL funguje jen pro systémové dopravy PPL. Pokud si tedy vytvoříte vlastní dopravu a nazvete ji PPL, export pro ni nebude fungovat!

Pomohl Vám tento návod? Ano 8 Ne