EET – Průvodce získáním certifikátu
Získání nového certifikátu
Registraci provozovny lze provést na adrese Daňového portálu www.daneelektronicky.cz, kde se přihlásíte do svého účtu. Zde vám následně v horním menu zajímá nabídka Certifikáty.
Po prokliku se otevře nové okno prohlížeče, kde v hodní nabídce zvolíte možnost Nový certifikát.
Zde zvolte nabídku Vytvořit žádost v prohlížeči.
Zobrazí se okno, kde je požadováno heslo. Zde zadáte vlastní heslo, které následně bude použito pro certifikát a které následně budete zadávat při nahrávání certifikátu v administraci svého eshopu. Heslo si tedy poznamenejte! Po zadání jej uložte tlačítkem Potvrdit.
Objeví se stránka s náhodně vygenerovaným hashem znaků, kde můžete Vložit nepovinnou poznámku k žádosti o certifikát. Tato poznámka se bude zobrazovat u vygenerovaného certifikátu. Poznámku můžete využít například po pojmenování certifikátu pro lepší přehlednost, pokud jich budete generovat více. Poté dokončete odeslání žádosti tlačítkem Odeslat žádost.
Na následující stránce se zobrazí informace o vygenerovaném certifikátu. Ten má platnost 3 roky. Zde nyní i certifikát fyzicky vygenerujete pomocí tlačítka Vytvořit exportní soubor.
Systém vás v tomto kroku vyzve, abyste zadali heslo k certifikátu. To jste zadávali o několik kroků dříve. Po zadání proklikněte na Potvrdit.
Objeví se nabídka Export do PKCS12 na stažení certifikátu do vašeho počítače. Samotné stažení zde provedete skrze tlačítko Stáhnout exportní soubor. Tímto jste si certifikát do vašeho počítače stáhli jako soubor, který je ve formátu .p12.
Tím je celý proces vytvoření a stažení certifikátu hotov. Nyní stačí soubor nahrát v administraci vašeho eshopu v nabídce pro aktivaci EET, kde spolu se souborem zadáváte i heslo k certifikátu.
Vypršela vám platnost certifikátu?
Platnost certifikátu je omezená a není možné ji prodloužit. Musíte si stejným procesem vytvořit certifikát nový a aktualizovat informace o novém certifikátu v administraci svého e-shopu.