1. Hlavní stránka
  2. Propojení
  3. Nastavení Facebook Conversions API

Nastavení Facebook Conversions API

Conversions API (také CAPI) je nástroj Facebooku, který vám umožňuje sdílet klíčové webové a offline události nebo akce zákazníků přímo z vašeho eshopu na servery Facebooku. Tento nástroj pomáhá spolu s Facebook pixelem zvyšovat efektivitu a měření reklamních kampaní. Více o tomto nástroji se dozvíte ve článku Nasazujeme Facebook Conversions API.

Jak nastavit CAPI?

Úvodem je dobré zmínit, že k nasazení CAPI musíte mít založený firemní účet na Facebook Business Manageru. Další podmínkou k nasazení je použití Facebook Pixelu.

Pokud máte Facebook pixel nastavený, můžete přejít k samotnému nastavení CAPI:

  1. Ve vašem Business Manageru si po levé straně zvolte „Zdroje dat“, následně vyberte pixel, pro který chcete CAPI nastavit, následně zvolte možnost „Nastavení“ a posuňte se v okně dolu k nastavení Conversions API a zvolte „Vytvořit přístupový token“.

UPDATE: Facebook přidal novou záložku vedle „Nastavení“ – „Implementace“. Lze samozřejmě postupovat i tudy. Pokud zvolíte tuto cestu, vyhledejte možnost „Vygenerovat přístupový token“ a dále postupujte krokem č. 4 tohoto návodu. Není třeba věnovat pozornost většině textů v této záložce – jedná se zejména o dokumentaci pro vývojáře.

2. Vyberte pixel, pro který chcete CAPI nastavit a klikněte na „Další“.

3. Zvolte možnost „Vygenerovat přístupový token“

4. Vygenerovaný token zkopírujte do schránky a vložte do administrace Eshopu. Vložení provedete na po kliknutí na „E-shop“ -> „Měřící kódy“ -> „Facebook pixel a Conversion API“, vložte do příslušného místa a uložte.

5. Vraťte se do prostředí Facebook Business Manageru a klikněte na tlačítko „Další“. Nyní vás Manager vyzve k implementaci tokenu. To ignorujte (již máte implementováno v administraci eshopu) a zvolte možnost „Hotovo“.

6. Nyní si otestujte, zda jste CAPI implementovali správně. V možnostech Pixelu zvolte možnost „Testovací události“ a vložte URL vašeho eshopu a zvolte možnost „Otevřít web“.

7. Proklikejte si váš eshop (například otevřete nějaký produkt, vstupte do košíku atd.) a vraťte se do Business Manageru. Pokud je CAPI implementováno správně, tak tyto události budete mít zaznamenané v seznamu.

Pomohl Vám tento návod? Ano 1 Ne 1