Automatické párování plateb – platby bankovním převodem
ESHOP > OBJEDNÁVKY > AUTOMATICKÉ PÁROVÁNÍ PLATEB

Jak párování funguje
Systém pro každý e-shop generuje unikátní e-mailovou adresu. Na tento e-mail je možné v rozhraní vašeho elektronického bankovnictví nastavit zasílání notifikací informujících o přijatých platbách na účet. Na základě těchto notifikací je systém Eshop-rychle schopný rozpoznat z kombinace částky a variabilního symbolu (případně částky a čísla objednávky), k jaké objednávce platba patří. Jakmile je platba takto spárována, systém automaticky objednávce nastaví vámi zvolený stav objednávky.
Musí být párovací e-mail nastaven přímo v rozhraní banky? Nestačí jej pouze přeposlat z mého soukromého?
Přeposláním emailu z jednoho na druhý se zpravidla mění jeho formát. Robot, který e-maily páruje na základě jejich obsahu, pak nedokáže data přečíst a korektně je spárovat. Některé banky však nabízí možnost zasílat notifikační emaily na více než jednu e-mailovou adresu a SMS na mobilní telefon.
E-mail jsem zadal, platby mi chodí, ale nic se neděje?
Jakmile e-mail v internetovém bankovnictví zadáte, zpravidla trvá několik hodin, než banka nastavení aplikuje a na e-mail se začnou potvrzení posílat. V některých případech se změna může projevit do 24 hodin od nastavení nebo od potvrzení zprávy odkazem, kterou banka na zadaný e-mail z důvodu bezpečnosti zašle.
Podporuje náš systém i vaší banku?
Modul pro automatické párování plateb na účet podporuje aktuálně tyto banky:
- ČSOB
- Fio banka
- Komerční banka (KB)
- Moneta Money bank
- Sberbank
- Tatrabanka
- Equa bank
- Raiffeisenbank
- Air Bank
- Citfin
- UniCredit Bank
- Slovenská sporiteľňa
- Creditas
Jak aplikovat nastavení na svůj eshop?
V sekci E-shop -> Objednávky naleznete novou nabídku Automatické párování plateb. Tam je nutné funkci aktivovat.
Taktéž v této nabídce naleznete vygenerovaný unikátní e-mail pro váš e-shop, který si překopírujete.

Jakmile máte e-mail překopírovaný, je nezbytné ho zadat ve svém internetovém bankovnictví. Kde přesně, zjistíte v návodu pro konkrétní banku
- ČSOB (návod krok1, krok2)
- Fio banka (návod)
- Komerční banka (návod krok1, krok2)
- Moneta Money bank (návod)
- Sberbank (návod)
- Tatrabanka (návod není dostupný)
Equa bank – návod 1,2,3
1.

2.

3.

- Raiffeisenbank (návod)
Air Bank – návod 1,2
1.

2.

- Ciftin (návod není dostupný)
- UniCredit Bank (návod krok1, krok2)
- Slovenská sporiteľňa (návod není dostupný)
- Creditas (návod není dostupný)
Po zadání e-mailové adresy do nastavení pošty stačí už jen opět v sekci E-shop -> Objednávky -> Automatické párování plateb nastavit stav, do kterého se mají objednávky přepnout, jakmile k nim systém dohledá platbu.

Jakmile je vše nastaveno, stačí už jen sledovat samovolně se měnící stavy objednávek na základě notifikací z banky, které lze monitorovat i ve výpisu, který je dostupný ve spodní části sekce Automatické párování plateb.
Zde lze dohledat jak přijaté a úspěšně zaúčtované platby tak i přijaté a nezaúčtované.

Nepodporuje aktuálně modul vaši banku?
Nedohledali jste v podporovaných bankách právě tu svoji? Spolupracujte s námi na jejím dodělání.
Nastavte si systémem vygenerovaný e-mail pro notifikace ve svém bankovnictví a poté nás kontaktujte s informacemi o tom, jakou banku využíváte. Pokud bude e-mail vaší banky obsahovat všechny potřebné informace pro spárování platby, uděláme vše pro to, abychom funkčnost rozšířili i pro vás.