Evidence informací o uživateli
Evidence informací o uživateli a to především souhlasů, které vám poskytl a oznámení, o kterých jste ho informovali, je nezbytná především pro zpětné dohledání na žádost samotného uživatele pro řešení potencionálního sporu nebo při kontrole úřadem.
Kde informace dohledám a jaké jsou evidovány
Pro pohodlnou filtraci dat po celém e-shopu jsme do administrace přidali novou sekci Uživatelé. Tu lze dohledat v sekci Nastavení -> Správa osobních údajů (GDPR) -> Uživatelé.
Zde jsou všechny informace párovány na email uživatele. Po jeho zadání vám tedy vypíše hlavní informace, které jsou k emailu dostupné:
- Evidované souhlasy a oznámení včetně data udělení souhlasu, expirace a znění, ve kterém byl souhlas nebo oznámení v době souhlasu uveden na stránkách
- Přehled objednávek
- Přehled diskuzních příspěvků
- Přehled dotazů na obchodníka v zákaznické sekci registrovaného uživatele
Export dat
Každý uživatel má právo obrátit se na obchodníka a vyžádat si přehled osobních údajů, které o něm obchodních eviduje a také v rámci práva na přenositelnost, má právo požadovat tato data ve strojově čitelné podobě. Pro tyto účely je pod výpisem informací o uživateli možnost Exportovat data uživatele.
Systém následně vytvoří XML soubor, který obsahuje:
- Informace registrovaného uživatele (fakturační a dodací adresa, všechny známé s ním spojené emailové adresy)
- Kompletní výpis všech objednávek včetně dodací, fakturační adresy a emailů u každé objednávky a přehledu objednaných produktů
- Kompletní přehled diskuzních příspěvků včetně zadaného jména a jejich obsahů
- Kompletní přehled interní komunikace s obchodníkem
Mazání dat
Stejně jako vyžádání si všech dat o své osobě má uživatel právo i na požádání o smazání všech svých informací z eshopu. Pro tyto účely je pod výpisem dat uživatele tlačítko Smazat uživatele.
Smazání následně odstraní jakoukoliv informaci, které je spojena uživatelem:
- Odstraní email z newsletteru
- Smaže zákaznickou registraci a všechny její informace
- Odstraní diskuzní příspěvky (vymaže jméno a email, obsah příspěvku zůstane na stránkách zachován v anonymizované podobě)
- Odstraní interní komunikaci s obchodníkem
Zde je důležité upozornit na to, že v takovémto případě nejsou mazány objednávky. Jejich evidenci má provozovatel eshopu povinnost vést ze zákonných důvodů kvůli účetnictví a smí je tak i navzdory vyjádření nesouhlasu uživatele po příslušnou dobu od uskutečnění objednávky archivovat.