1. Hlavní stránka
  2. Nastavení e-shopu
  3. Google reCAPTCHA – ochrana proti spamu formulářů

Google reCAPTCHA – ochrana proti spamu formulářů

V administraci e-shopu naleznete dvě verze nástroje ochrany proti spamu tzv. CAPTCHA (opis textu) a reCAPTCHA (zaškrtnutí pole Nejsem robot, nebo obrázková verifikace).

Pokud se chcete dozvědět bližší informace o tom, co nabízí základní protispamová ochrana CAPTCHA, navštivte náš blog. V tomto návodu se ale zaměříme především na to, jak správně zprovoznit pokročilou protispamovou ochranu reCAPTCHA na vašem e-shopu.
Zobrazení reCAPTCHA

Nastavení reCAPTCHA

V administraci přejděte do sekce Nastavení → Nastavení webu → Nastavení zobrazení. Přibližně v půlce stránky najdete možnost “Ochrana proti spamu (captcha)” (4). Zde naleznete dvě volby Základní ochrana a reCaptcha (Nejsem robot) (5).
Administrace ochrany reCAPTCHA
Jakmile na tuto volbu kliknete, zobrazí se políčka pro vyplnění Sitekey a Secret (6).
Administrace ochrany reCAPTCHA 2
Tyto klíče je nutné si vygenerovat na stránkách Google reCaptcha. Je to jednoduché, postupujte dle návodu:
  1. Vložte libovolný název např. vašeho e-shopu
  2. Zvolte reCAPTCHA 2
  3. Zde vyberte druh reCAPTCHA, který chcete používat. Pokud chcete, aby zákazník prováděl verifikaci manuálně zvolte Im not a robot (3). Zvolit můžete také reCAPTCHA na pozadí – Invisible reCAPTCHA badge, kde zákazník nemusí dělat žádnou akci manuálně.
  4. Vyplňte název vaší domény ve tvaru bez www, např. mujeshop.cz
  5. Jméno majitele se automaticky doplní po přihlášení do Google účtu
  6. Odsouhlaste podmínky užití
  7. Potvrďte

Nastavení recaptcha na Google

Systém vám vygeneruje potřebné klíče (8,9), které vložte do příspušného pole Ochrana proti spamu v administraci e-shopu viz. výše a nezapomeňte uložit.

Nastavení recaptcha na Google 3

Jak nyní bude reCaptcha vypadat?

Zákazník uvidí zaškrtávací pole s dotazem, zda-li není robot, nebo v případě Invisible reCAPCHA bude tato akce provedena automaticky na pozadí.
Po kliknutí, mohou nastat dvě situace:
  1. Zaškrtávací pole se zaškrtne a zákazník může okamžitě odeslat formulář (nezobrazuje se v případě Invisible reCAPTCHA)
  2. Zaškrtávací pole se zaškrtne a reCaptcha nechá splnit jednoduchý příklad.
Pomohl Vám tento návod? Ano Ne