Šablona Milano: jak z ní dostat maximum?
Šablona Milano je krom grafického znázornění v mnoha věcech velice podobná šabloně New York. Přesto však má svá zvláštní specifika, která je dobré znát a vyladit tak nový vzhled vašeho e-shopu k dokonalosti. Jaká to jsou?
Rozměry obrázků
U produktových fotografií je na Milanu doporučen rozměr 477x540px. Ve výpisu obrázků se pak náhledový obrázek zobrazuje v plném rozlišení v rozměru 264x300px. Snažte se samozřejmě dodržovat i co nejmenší datovou velikost (optimalizaci obrázků jsme se již v minulosti věnovali).
Vašim podkategoriím můžete přidat náhledové obrázky. A to jak do menu, tak do rozcestníku. Pro menu je ideální rozměr obrázku 42x42px, pro rozcestník pak platí rozměr 185x160px.
Rotátor na úvodní straně je možné roztáhnout na celou šíři obrazovky, doporučený rozměr je tak 1920x500px, pro rotátor kategorií je možné použít tentýž rozměr, přičemž se systémově zmenší na velikost obsahového okna, poměr stran bude zachován.
Obrázky pro blogové články vkládejte v doporučeném rozměru 517x305px.
Přechodový efekt u produktových fotografií
Milano se vyznačuje jinou prezentací produktových fotek, než na jakou jsme byli zvyklí u předchozích šablon. Zde se fotky přetahují poloprůhledným přechodovým efektem, který způsobí, že bílé pozadí fotek se změní na světle šedou. Ostatní barvy na produktových fotkách zůstanou nedotčeny. Tento efekt je možné odstranit s pomocí grafika přes CSS.
Horní lišta e-shopu
V horní liště, kde je umístěno menu pro obchodní podmínky, blog aj. je vložena i kontaktní informace s telefonním číslem. V překladači je možné upravit text pobídky ke kontaktu a tím lištu zmenšit na jeden řádek. Překladač najdete v administraci v sekci Nastavení > Lokalizace, kde můžete vyhledat požadovaný systémový text a změnit jej na vlastní.
Filtrace a ihned viditelné skupiny parametrů
Milano ve filtraci umožňuje zobrazovat skupiny parametrů, podle kterých se filtruje, jako ihned viditelné nebo viditelné až po rozbalení. Toto nastavení najdete v sekci E-shop > Parametry > Filtrace, přičemž u každé skupiny můžete označit políčko Ihned viditelné. V takovou chvíli bude daná skupina parametrů na e-shopu rovnou viditelná, v opačném případě pak bude nutné skupinu rozkliknout.
Milanu sluší menší počet hlavních kategorií
Horizontální menu není nafukovací, proto je pro Milano vhodnější, když máte méně hlavních kategorií. Ovšem pokud vám nevadí, že ty, pro které nezbyde místo, se schovají pod položku “Více”, bez obav Milano využijte i v případě většího počtu.
Stejně tak u podkategorií 3. úrovně – pokud jejich počet přesáhne určité množství, seskupí se přebývající podkategorie pod položku “Další”.
Počet produktů na stránce
Pokud chcete, aby vám produkty na spodní straně stránky vždy pěkně „lícovaly“, zvolte počet produktů na stránce dělitelný 3 a zároveň 4. Kupříkladu počet 24 produktů vám prokáže dobrou službu. Na produktových stránkách jsou totiž 3 produkty v řadě, na hlavní stránce pak 4.