1. Hlavní stránka
  2. Marketing
  3. Jak nastavit Google Analytics Enhanced Ecommerce a propojit s Eshop-rychle

Jak nastavit Google Analytics Enhanced Ecommerce a propojit s Eshop-rychle

Rozšiřující modul Google Analytics Enhanced Ecommerce přináší nové možnost, jak detailněji analyzovat chování zákazníků během nákupního procesu. Pokud o zákazníky přicházíte například ve fázi dokončení objednávky Google Analytics Enhanced Ecommerce Vám to pomůže odhalit!

Chcete vaše online podnikání řídit na základě hodnotných dat nikoli domněnek a pocitů? Pak doporučujeme věnovat pozornost možnostem, které přináší Google Analytics Enhanced Ecommerce.

7 kroků k nastavení Enhanced Ecommerce

1.Vstupte do vašeho účtu Google Analytics sekce „Správce „ vlevo dole.

2. Pokračujte na „Nastavení výběru dat „.

3. Na stránce Nastavení výběru dat si zkontrolujte, že máte správně vyplněnu URL adresu svého e-shopu a nastavte požadovanou zobrazovanou měnu. (Pokud již máte z minulosti nastaveno, můžete krok přeskočit)

Volba měny a domény v Google Analytics

 

4. V administraci svého e-shopu se v sekci Eshop→Objednávky→Nastavení se podívejte, jestli máte na e-shopu aktivní stránku s rekapitulací objednávky (řádek Zapnout stránku s rekapitulací objednávky“). Pokud tuto stránku nechcete využívat, není potřeba položku zapínat. Tuto informaci jen budete potřebovat v dalším nastavování Google Analytics.

Aktivace 4 cestného objednávkového procesu

5. Poté se vraťte zpět do Google Analytics do záložky Nastavení elektronického obchodu“. Povolte elektronický  obchod (1) a aktivujte přehledy rozšířeného elektronického obchodu (2). Pokračujte na „Další krok“ a povolte i „Aktivovat přehledy vylepšeného elektronického obchodu“

Aktivace elektronického obchodu v Google Analytics

6. V nastavení elektronického obchodu si zvolte „Kroky trychtýře“. Nastavení se liší v závislosti na generaci šablony, kterou používáte a počtu kroků v objednávkovém procesu.

6.1 Šablony starší generace

Pokud v kroku 4 zjistíte, že nemáte zaškrtnuté „Zapnout stránku s rekapitulací objednávky“, vložte zde pouze dva řádky, konkrétně 1. Košík, 2. Objednávkový formulář.

Pokud v kroku 4 zjistíte, že máte zaškrtnuté „Zapnout stránku s rekapitulací objednávky“, vložte zde tři řádky, konkrétně 1. Košík, 2. Objednávkový formulář, 3. Rekapitulace objednávky. Nezapomeňte uložit .

6.2 Šablony nové generace 4.0 (aktuálně New York)

Pokud v kroku 4 zjistíte, že nemáte zaškrtnuté „Zapnout stránku s rekapitulací objednávky“, vložte zde pouze tři řádky, konkrétně 1. Košík, 2. Výběr dopravy a platby, 3. Objednávkový formulář.

Pokud v kroku 4 zjistíte, že máte zaškrtnuté „Zapnout stránku s rekapitulací objednávky“, vložte zde čtyři řádky, konkrétně 1. Košík, 2. Výběr dopravy a platby, 3. Objednávkový formulář, 4. Rekapitulace objednávky

 

7. Po kliknutí na Uložit (5) je Enhanced E-commerce v Google Analytics úspěšně nastaveno.

8. BOD POUZE PRO FUNKCI PERSONALIZOVANÝ E-SHOP – V tuto chvíli je už jen nutné propojit svůj e-shop přímo s Google Analytics. To provedete v administraci e-shopu v záložce E-shop → Personalizovaný e-shop kliknutím na Propojit s Google Analytics. (samozřejmě je potřeba mít správně vyplněné ID Google Analytics v E-shop → Měřící kódy → Google Analytics)

Oficiální nápověda od Google

Další podrobné informace naleznete v oficiální nápovědě Google Analytics Enhanced Ecommerce.

Související návody:

Pomohl Vám tento návod? Ano 3 Ne