1. Hlavní stránka
  2. Marketing
  3. Přechod z Universal Analytics na Google Analytics 4 (GA4)

Přechod z Universal Analytics na Google Analytics 4 (GA4)

Google Analytics 4 je nová verze analytického nástroje od Googlu, která přináší zásadní změny v tom, jak se sbírají a vyhodnocují data o návštěvnících webu nebo mobilní aplikace. GA4 nahrazuje dosavadní verzi GA3 (také známou jako Universal Analytics), která bude ukončena 30. června 2023. Pokud tedy chcete zachovat kontinuitu dat a připravit se na budoucnost, doporučujeme vám co nejdříve nasadit GA4 na váš e-shop a data sbírat souběžně v obou nástrojích. Dosavadní data z UA totiž nebude možné přenést do GA4, po ukončení podpory UA byste tak mohli zůstat úplně bez dat.

Více podrobných informací o GA4 najdete v prvním dílu marketingové akademie s EBOOST na našem blogu.

Založení služby GA4

Přihlaste se do svého účtu Universal Analytics a v levém spodním rohu klikněte na ozubené kolečko – Správce.

Zde pak najdete položku Asistent nastavení GA4:

V asistentovi klikněte na tlačítko Začínáme.

V pop-up okně potvrďte vytvoření účtu GA4 kliknutím na tlačítko Vytvořit a pokračovat.

Tím je účet v GA4 vytvořen.

Propojení GA4 s e-shopem

Nyní je zapotřebí propojit GA4 s vaším e-shopem. K tomu budete potřebovat ID účtu GA4, které najdete v nástroji Google Analytics pod položkou Správce > Služba > Datové streamy > Vyberte datový stream > ID měření. Do políčka překopírujte Číslo pro měření ve tvaru G-XXXXXXXX (pokud datový stream ještě neexistuje, bude nutné jej zde vytvořit kliknutím na Přidat stream).

Vytvoření nového datového streamu
ID měření v datovém streamu

ID následně celé vložte v administraci vašeho e-shopu v sekci E-shop > Měřící kódy > Google Analytics 4 do kolonky ID. Uložte a máte hotovo.

Pomohl Vám tento návod? Ano 2 Ne