1. Hlavní stránka
  2. Marketing
  3. Měřící kódy a jak je nastavit

Měřící kódy a jak je nastavit

Kde se nastavují měřící kódy?

Nasazení konverzních, trackovacích, remarketingových, analytických a dalších kódů naleznete v sekci E-shop –> Měřící kódy.

Od nás připravené vs. vlastní kódy

V naprosté většině případů doporučujeme používat námi předpřipravené kódy, kde stačí pouze vyplnit ID požadované služby (popř. další doplňující požadované informace) a uložit a v tu chvíli je měřící kód odborným způsobem implementován na e-shop za vás. Nemusíte tedy žádným způsobem rozumět skriptům, orientovat se v kódu, hledat na jakých stránkách e-shopu se má daný skript a další komplikace. Každý kód je od nás nastaven a udržován tak, aby odesílal správná data na správných místech.

Měřící kódy v administraci Eshop-rychle

Vlastní kódy

Naproti tomu vlastní kódy vám dávají možnost nasadit si jakýkoli javascriptový kód na určené místo webu, kde se bude spouštět (hlavička, patička, děkovací stránka atd.). Tato funkce je vhodná k nasazení měřících kódů, které od nás nejsou v e-shopu standardně nasazeny, ale vy byste si je přesto rádi přidali. Může se jednat např. o Hotjar, Optimizely a hromadu dalších nástrojů, které v systému standardně nejsou implementovány.

Použít tuto funkci ale můžete i pro vložení jakéhokoli vlastního javascriptového kódu, což ale doporučujeme zejména zkušenějším uživatelům.

Vlastní kódy v administraci Eshop-rychle

Google Tag Manager – kategorie sama pro sebe (zkušení uživatelé)

Google Tag Manager (GTM) je samostatný externí nástroj od společnosti Google pro správu měřících kódů na webových stránkách. Jeho princip je takový, že se na web umístí místo mnoha různých měřících kódů (např. Google Analytics, remarketingové kódy AdWords a Sklik a mnohé další) pouze jeden kód, neboli kontajner, který vám následně umožní ruční vkládání těchto jednotlivých měřících kódů prostřednictvím vlastního webového rozhraní služby GTM.

Tento nástroj zkušeným uživatelům rozšiřuje možnosti implementace měřících kódů do svých e-shopů bez nutnosti volání na naši technickou podporu a bez využití programátorů. Umožňuje spravovat měřící kódy pro více e-shopů z jednoho rozhraní a v neposlední řadě více na míru uzpůsobit měření webu konkrétnímu e-shopu díky rozsáhlé datové vrstvě, kterou tomuto nástroji e-shop odesílá.

Začátečníkům nastavování GTM nedoporučujeme. Při neodborném zacházení může snadno dojít k nesprávnému nakonfigurování a následnému zkreslení měřených statistik vašeho webu (například duplicitní měření nebo naopak žádné měření).

Kde najít ID a další požadovaná políčka pro jednotlivé kódy

Každý nástroj využívá odlišný kód a tedy vyžaduje vyplnění svého vlastního ID, popř. dalších povinných polí. Tyto informace najdete zpravidla po založení odpovídajících služeb / nástrojů v jejich administračním rozhraní. V tomto návodu nebudeme popisovat jak si jednotlivé služby zakládat (návody na jejich založení lze ostatně snadno na internetu vyhledat), ale popíšeme si jen cesty k nalezení potřebných ID a dalších polí pro úspěšné nasazení kódů v administraci Eshop-rychle.

Google Analytics

ID pro vyplnění najdete v nástroji Google Analytics pod Správce -> ve sloupci Služba Údaje o měření -> Měřící kód.

Proklikání k měřícímu kódu v Google Analytics

Do políčka ID překopírujte Číslo pro měření v plném tvaru UA-XXXXXXXX-X.

Číslo pro měření v Google Analytics

Google Tag Manager (Správce značek Google)

Do ID vyplňte Container ID svého Google Tag Manager účtu, které najdete ve tvaru GTM-XXXXXXX v pravém horním rohu uvnitř účtu, nebo na přehledu všech svých GTM účtů. (Vyplňujte celé ID včetně předpony GTM-)

GTM ID v nástroji Google Tag Manager

Google Ads

Pro nastavení Google Ads (dříve jako Google AdWords) začněte v nástroji kliknutím v pravém horním rohu na Nástroje a ze sloupce Měření zvolte Konverze.

Menu v nástroji Google Ads

V následující nabídce konverzních akcí klikněte na modré tlačítko (+) pro přidání nové konverze.

Přidání konverzní akce v Google Ads

Z následující nabídky zvolte možnost Webová stránka pro měření prodejů a dalších akcí na webu, čímž se dostanete na stránku s nastavením konverzního kódu.

Tam si konverzi libovolně pojmenujte (doporučujeme nějak pochopitelně, že se týká nákupu), z kategorie zvolte Nákup/prodej, v hodnotě konverze vyberte Používat u jednotlivých konverzí různé hodnoty a jako výchozí hodnotu nastavte 1 českou korunu (bude zřejmě potřeba změnit z amerického dolaru), dále zvolte započítávat každou konverzi a ostatní políčka nechte nezměněna (viz. obrázek).

Nastavení konverzní akce v nástroji Google Ads

Po kliknutí na Vytvořit a pokračovat se dostanete na další obrazovku, kde už stačí jen zvolit Použít Správce značek Google (jsou zde nejpřehledněji viditelné požadované údaje) a zkopírovat si do administrace Eshop-rychle Číslo konverze a Štítek konverze.

Číslo konverze a štítek konverze v nástroji Google Ads

Po kliknutí na Další a Hotovo na následující stránce je nákupní konverze vytvořena a navíc máte vyplněny políčka pro její správné spouštění.

Google Ads – Dynamický remarketing a tel. konverze

Pro nasazení kódu dynamického remarketingu stačí pouze totožné Číslo konverze, které máte uvedeno výše, takže nasazení remarketingového kódu probíhá pouhým zaškrtnutím checkboxu.

Pro měření telefonických konverzí je potřeba vytvořit novou konverzní akci, jen místo Webová stránka zvolíte Telefonní hovory a následně Kliknutí na číslo na vašem mobilním webu.

Nastavení konverze kliknutí na volání na mobilním webu

Také následující stránku je vhodné vyplnit jiným způsobem než klasickou nákupní konverzi. Doporučujeme následovné rozdíly (viz. obrázek) – pojmenovat si konverzní akci, že se jedná o mobilní volání, kategorie Přivedení zákazníka, tentokrát používat pro všechna kliknutí stejnou hodnotu (zvolte dle odhadované hodnoty takového zákazníka a jeho telefonní poptávky – např. 100 Kč), a počet konverzí, aby se počítala pouze jednou a ne opakovaně. Ostatní už nechte opět stejné a po kliknutí na Vytvořit a pokračovat už opět zvolíte jen Použít správce značek Google, kde přehledně najdete nový Štítek konverze (Číslo konverze bude stejné), které v administraci Eshop-rychle vyplníte u políčka Štítek pro tel. konverze.

Nastavení konverzní akce prokliknutí na volání na mobilním webu

Facebook pixel

Návod na založení Facebook pixelu a nalezení potřebného ID jsme popisovali v článku na našem blogu.

Pomohl Vám tento návod? Ano 2 Ne 2