1. Hlavní stránka
  2. Marketing
  3. Podrobný průvodce světem zbožových srovnávačů

Podrobný průvodce světem zbožových srovnávačů

Srovnávače zboží, nebo také “zbožáky” jsou jedním z nejpopulárnějších prodejních kanálů v online světě. Primárně slouží ke srovnání zboží dle ceny, ale je možné na nich vyhledávat produkty dle konkrétních parametrů. Pokud nemáte unikátní zboží (například vlastní výroby), měly by být zbožáky jednou z prvních voleb, jak zboží propagovat.

Nejvýznamnější srovnávače na českém trhu jsou Heureka.cz a Zboží.cz. Tyto srovnávače vám umožní zobrazit váš e-shop mezi dalšími e-shopy, přičemž vy neplatíte za toto zobrazení, ale až přímo za proklik na váš e-shop – až když vám srovnávače přivedou potenciálního klienta. Zpravidla se jedná o nejpřesněji cílený reklamní kanál, který přivádí zákazníky připravené nakoupit. Při inzerci na srovnávačích počítejte s tím, že vás to bude nějakou korunu stát. Ačkoliv na Heurece existuje i bezplatný režim (na Zboží.cz lze inzerovat pouze v placeném režimu), tak návštěvnost z něj je naprosto minimální. Platbám za proklik se tedy nevyhnete.

Pokud se chcete dozvědět více o srovnávačích, věnujte pozornost našemu seriálu Zbožáková bible.

Registrace a napojení e-shopu

První krok, který musíte učinit, je registrace na vybraném srovnávači.

Jak vygenerovat XML feed v administraci Eshop-rychle

Při registraci po vás srovnávače budou vyžadovat tzv. XML feed (také jako URL XML feed). Jedná se o odkaz vygenerovaný v administraci vašeho e-shopu, pomocí kterého se propojuje váš e-shop s vaším účtem na srovnávači a pomocí kterého dostanete nabídku svého e-shopu do nabídky zbožového srovnávače.

Pokud máte český e-shop, ale prodáváte i na Slovensko a chcete využívat služeb heureka.sk, věnujte pozornost následujícímu návodu.

Zobrazuji se na srovnávačích správně?

Registrace a napojení e-shopu na srovnávač je jen první část úspěchu. Důležité je, abyste se na srovnávačích zobrazovali správně – aby zboží bylo napárováno ke správné kartě produktu a zařazeno ve vhodné kategorii. Pokud párování nebude správně nastavené, bude se například produkt zobrazovat na samostatné produktové kartě a zákazníci si takový produkt pravděpodobně neotevřou. Příklad špatně napárovaného produktu můžete vidět níže –  Sprchový kout od e-shopu Bargain Shop (dole) není zařazen ve správné kartě, kterou uživatelé používají pro srovnání (nahoře). Při špatně napárovaném zboží nebudete moci u produktu ani bidovat (o bidování více v další části návodu).

Proto je důležité věnovat pozornost správnému spárování produktu a stejně tak i kategorií. Pro více informací věnujte pozornost naší Zbožákové bibli – Jak se na srovnávačích zboží správně zobrazovat, kde je jsme se na toto téma zaměřili podrobně.

Jak na nespárované produkty

Může se stát, že některé produkty se nespárují správně. Jak zjistíte které produkty jsou špatně napárované a jak párování opravíte?

Kontrola spárovanosti na Heurece

Chcete si ověřit, zda jsou všechny produkty správně spárovány? Není to nic složitého.Ve vaší administraci na Heurece zvolte Spárovanost produktů, následně přehled spárovanosti a otevře se vám přehled, jak si vaše produkty na Heurece stojí.

Chcete-li se nespárovanými produkty nadále pracovat, můžete si stáhnout report těchto produktů ve formátu csv (otevřete například v Microsoft Excel). Stačí zvolit v menu “Report nespárovaných produktů” a zvolit “Stáhnout report”.

Kontrola spárovanosti na Zboží.cz

Zboží.cz nabízí podobné funkce. Pro přehled vašeho párování stačí překliknout v administraci na “Párování” a ihned víte jak si stojíte.

V administraci Zboží.cz můžete i párování rovnou opravit! Stačí v záložce “Párování” přepnout ze souhrnných statistik na “Párování” a rozhraní vám zobrazí přehled vašeho spárovaného, i nespárovaného zboží, včetně návrhů k párování!

Náš TIP: Pokud chcete dosáhnout co nejlepšího zobrazení ve výsledcích hledání, doporučujeme využít funkce pokročilé zbožové srovnávače. Díky tomuto modulu získáte absolutní svobodu a kontrolu nad tím, jak bude každý jeden produkt na konkrétním srovnávači prezentován. Můžete navíc vkládat další informace jako jsou prodloužená záruka, dárky zdarma a další. Zákazníci s tarifem Business mají tento balíček v ceně, k tarifu Startup je možné ho pořídit za příplatek.

Jak správně nastavit kategorie pro porovnávače?

Pro správné zobrazení produktů je důležité i zařazení do správných kategorií zbožového srovnávače.

Pozor – každý srovnávač má kategorie strukturovány jinak a často si nevystačíte s univerzálním nastavením kategorií pro všechny..

Zbožáky a práce s nimi

Zde se zaměříme na jednotlivé srovnávače a na možnosti práce s nimi! Chcete widgety Heureky na vašem e-shopu, tipy jak pracovat se Zboží.cz, nebo se dozvědět něco o důležitém bidování? Tak určitě čtěte dál!

Heureka.cz

Heureka je u nás zdaleka nejpopulárněší srovnávač s mnoha možnostmi. Pokud chcete využít srovnávače jako prodejní kanál, Heuréka by měla být vaší první možností. Podrobně se Heurece věnujeme ve 3. díle našeho seriálu Zbožáková bible – Jak na Heuréku.

Náš systém umožňuje přímo v e-shopu využívat i widgetů Heureky. Pokud chcete vědět jak je nastavit, věnujte pozornost následujícím návodům:

Rádi byste do Heureky odesílali i aktuální skladovou dostupnost produktů?

Zboží.cz

Zboží.cz je druhý nejpoužívanější srovnávač v České republice. Určitě se nevyplatí tento srovnávač ignorovat. Ačkoliv v posledních letech mírně klesá jeho návštěvnost (protože klesá i návštěvnost Seznam.cz, na kterém je Zboží.cz závislé), tak naopak roste konverzní poměr e-shopů přes Zboží.cz! Podrobně se mu samozřejmě věnujeme i ve Zbožákové bibli – Jak na Zboží.cz

Pár zajímavých tipů, jak si nastavit váš feed pro Zboží.cz naleznete v našem návodu:

Bidování na Heurece a Zboží.cz

Pokud již inzerujete na srovnávačích, jistě se setkáte s bidováním, které je jejich nedílnou součástí. Na porovnávačích platí jedno základní pravidlo – kdo není vidět, neprodává a právě pomocí bidování si zajistíte, aby se vaše nabídky zobrazovaly co nejvíc. Tomuto tématu se opět věnujeme v seriálu Zbožáková bible – Bidování na Heurece a Zboží.cz.

Heureka.cz se věnuje bidování ve vlastních článcích:

Zboží.cz na svém webu věnuje pozornost nástrojům, které slouží k automatickému bidování

Google nákupy

Google nákupy je další z řady srovnávačů zboží. U nás méně využívaný, než v jiných zemích, rozhodně ale stojí minimálně za zmínku. Jedna z velice zajímavých funkcí Google nákupů jsou tzv. Chytré kampaně, které vám zjednoduší správu vašich kampaní a díky využití Google strojového učení (AI) maximalizují hodnotu konverzí.

Pomohl Vám tento návod? Ano Ne 1