1. Hlavní stránka
  2. Objednávky
  3. Otestujte si objednávkový proces

Otestujte si objednávkový proces

Nastavením vše nekončí. Důležité je taktéž si provedené nastavení otestovat, zdali všechno funguje tak, jak má.

1. krok – Vložení zboží do košíku

Pro korektní fungování e-shopu a jeho objednávkového procesu je potřeba začít ihned u produktu, který by měl již vložit do košíku. Vložení provedete přes tlačítko „Koupit“, které se nachází v boxu nebo detailu produktu.

Produkt nelze do košíku vložit. Čím to může být způsobeno?
– V sekci E-shop -> Nastavení e-shopu -> Základní nastavení máte aktivní možnost „E-shop, bez možnosti objednání“
– V sekci E-shop -> Nastavení e-shopu -> Základní nastavení máte aktivní možnost „Objednání jen pro registrovaného“
– V sekci E-shop -> Nastavení e-shopu -> Varianty skladu máte zvolenou variantu skladu 5 (nelze objednat produkty, které mají skladem 0 kusů) a produkty, které objednáváte, nejsou naskladněné

2. krok – Volba poštovného

Po vložení produktů do košíku je dalším krokem volba poštovného tedy způsobů dopravy a platby. Zde by mělo jít zvolit ty dopravce a platební metody, které jste si v nastavení aktivovali.

Dopravu nelze v košíku zvolit. Čím to může být způsobeno?
– V sekci E-shop -> Poštovné -> Způsoby dopravy není doprava aktivována
– V sekci E-shop -> Poštovné -> Způsoby dopravy v nastavení konkrétní dopravy nemáte zvoleno, podle čeho se má zobrazovat – zdali podle ceny nebo hmotnosti objednávky
– V sekci E-shop -> Poštovné -> Způsoby dopravy v nastavení konkrétní dopravy máte nastavený chybný limit, do kterého nespadá cena nebo hmotnost vloženého produktu v košíku

Po zvolení dopravy nelze v košíku zvolit platbu. Čím to může být způsobeno?
– V sekci E-shop -> Poštovné -> Způsoby dopravy v nastavení konkrétní dopravy nemáte platbu s danou dopravou propojenou přes nabídku „Připojené způsoby platby“

3. krok – Zadání údajů pro doručení

Předposledním krokem pro otestování je objednávkový formulář, kde zákazník vypisuje svou dodací a fakturační adresu.

Po vyplnění údajů nelze objednávku odeslat. Čím to může být způsobeno?
– Některá pole v objednávkovém formuláři jsou povinná a tudíž je nutné je vyplnit. Takováto pole jsou označená hvězdičkou* a při pokusu o odeslání objednávky je systém zvýrazní s upozorněním na nutnost vyplnění

4. krok – Děkovací stránka

Děkovací stránka se zobrazuje ihned po úspěšném odeslání objednávky. Tuto stránku lze využít nejen k poděkování za nákup právě na vašem e-shopu, ale lze zde upozornit i na probíhající akce nebo nabídnout uživateli olikování vaší stránky pomoc Facebook pluginu.

Po odeslání objednávky se zobrazuje jen bílá stránka. Čím to může být způsobeno?
– V sekci E-shop -> Nastavení e-shopu -> Základní nastavení nemáte zadaný obsah v nabídce pro „Text po dokončení objednávky“

Pomohl Vám tento návod? Ano Ne