1. Hlavní stránka
  2. Objednávky
  3. Nastavení avíza (emailů) a odesílání unikátních informací

Nastavení avíza (emailů) a odesílání unikátních informací

Pokud chcete zákazníkovi zasílat avíza, kde budou vloženy bližší informace pro zákazníka o změně stavu objednávky či další podrobnosti o objednávce, postupujte dle tohoto návodu.

Avíza lze editovat v sekci Eshop – Objednávky – Stavy objednávek a avíza. Pokud zde není avízo, které by vám vyhovovalo, stačí jej přidat pomocí zeleného tlačítka Přidat další stav.

Nastavení avíz

Všechna avíza mají stejné prostředí pro editaci, kromě prvního avíza o přijaté objednávce „Nezpracováno – nová objednávka“, kde je možné k emailu připojit dva soubory ke stažení. Jedná se také o jediné avízo, které se zákazníkovi zasílá automaticky po vytvoření objednávky.

Co vše lze v avízu nastavit

Barva

v první řadě je možné nastavit si barvu, která bude znázorňovat toto konkrétní avízo.

Nastavení emailu

Tyto emaily se budou automaticky odesílat objednavatelům, a to ve chvíli, kdy u objednávky změníte její stav (stav + email nebo stav + obálka). Změnu stavu objednávky lze provést ve výpisu objednávek v sekci „E-shop“ › „Objednávky“ nebo v editaci jednotlivých objednávek.

Předmět emailu

zde si vyplníte vámi požadovaný předmět emailu.

Obsah emailu

v této části nastavujete, zda chcete email vytvořit v textovém editoru nebo v responzivním editoru Mosaico ( tento editor doporučujeme, protože se upravuje pro zobrazení na mobilních zařízeních ). Níže můžete vidět obrázek toho, jak vypadá samotný textový editor a co v něm nastavit.

Text emailu

pokud jste si vybrali Mosaico, tak zde uvidíte vstup do samotného editoru a pod ním různé proměnné, které lze do emailu použít. Připravili jsme pro vás v případě potřeby i podrobný návod na práci s editorem Mosaico.

Nastavení SMS

Pokud chcete, aby se zákazníkům odesílaly sms, a to ve chvíli, kdy u objednávky změníte její stav, tak zaškrtnete check box (vizte náhled níže) „Automaticky zasílat sms při změně objednávky do stavu „Objednávka ….“ a nadefinujte text k danému stavu objednávky a změny uložte. Změnu stavu objednávky lze provést ve výpisu objednávek v sekci „E-shop“ › „Objednávky“ nebo v editaci jednotlivých objednávek. Pokud chcete rozesílat sms, je nutné mít zaplacený kredit. Bližší informace o využití sms naleznete zde: https://helpdesk.eshop-rychle.cz/docs/aplikace/sms-brana/.

Textový editor a jeho popis
Připojit k emailu objednávku
pod vámi nadefinovaný text, který do emailu vyplníte,  systém automaticky doplní celý výpis objednávky, které se tento email týká.
Připojit k emailu odkaz na fakturu s tímto textem 
tuto možnost zvolíte v případě, že chcete k emailu připojit fakturu. Zaškrtněte tedy checkbox (čtvereček) a zadejte zde text např. „Faktura ke stažení zde“. Poté se Vám k emailu připojí odkaz na vystavenou fakturu. POZOR!!! Faktura musí být v administraci k objednávce vytvořena a uložena před tím, než bude zákazníkům odeslán tento stav objednávky. Když budete chtít zasílat faktury zákazníkům při změně stavu objednávky a budete mít tuto možnost zaškrtnutou, tak v administraci musíte mít fakturu nejprve vygenerovanou a až poté měnit stav objednávky. Pokud změníte stav objednávky před tím, než bude faktura vygenerovaná, neodešle se faktura Vašim zákazníkům.
Jestli je faktura vystavená můžete zjistit v objednávkách v přehledu a nebo v detailu objednávky.
Připojit k emailu odkaz na EET účtenku s vlastním textem
Stejně jako odkaz na fakturu je možné k e-mailu připojovat i účtenku na EET.
Text emailu
V případě, že je zvolený textový editor, následuje kolonka „Text emailu“, kde vyplníte vlastní text. Do tohoto editoru je možné nadefinovat „Speciální údaje do automatických emailů“, které se budou propisovat z objednávek. Zadejte hodnoty, které chcete zobrazit v automatickém emailu. V textovém editoru pro definování obsahu emailu pak vložte na místo, kde se má unikátní informace zobrazit, pouze značku – např. #CODE1# (POZOR! Je nutné si pamatovat, ze např. pod #CODE1# mate variabilní symbol). Bližší informace níže.

Vkládání unikátních informací

Zákazníci někdy chtějí vkládat do emailu (Obsahu automatického avíza) vložit unikátní informace. Do každého automatického emailu lze vložit unikátní informace, například variabilní symbol, datum doručení zboží, sledovací kód dopravní služby včetně URL adresy apod. Těchto informací může být v emailu až 5 a definovat je můžete v detailu každé objednávky (ESHOP – OBJEDNÁVKY).
 
V editaci objednávky v dolní části je možné nadefinovat „Speciální údaje do automatických emailů“ zadejte hodnoty, které chcete zobrazit v automatickém emailu.
 
 

V detailu objednávky vedle políčka #CODE1# uvedete variabilní symbol POZOR!!! Ještě neměníme stav objednávky. Stav objednávky změňte až po uložení speciálních údajů do emailu.
Až po nastavení této speciální informace můžete změnit stav objednávky „Objednávka přijatá + obálka“ nebo „Objednávka přijatá + email“ a dáte uložit. Tímto se odešle automatické avízo Vašemu zákazníkovi s touto unikátní informaci. Zákazníkům se v případě takovéhoto nastavení v automatickém emailu nezobrazí značka #CODE1#, která je uvedena v obsahu emailu v sekci OBJEDNÁVKY – STAVY OBJEDNÁVEK A AVÍZA, ale zde zadaný obsah tzn. číslo 123456.
 
Po změně stavu se propíší informace tímto způsobem.
V automatických avízech pomocí „Speciální údaje do automatických emailů“  je také možné odesílat zákazníkovi odkaz na SLEDOVÁNÍ ZÁSILKY. Více k tomuto nastavení naleznete ZDE
Po odeslání automatického avíza můžete vidět v horní části tuto informaci přiloženou níže. V případě, že by vznikl nějaký problém, informujte nás.
Pomohl Vám tento návod? Ano 1 Ne 4