1. Hlavní stránka
  2. Produkty
  3. Parametrické kategorie

Parametrické kategorie

Modul parametrické kategorie slouží k tvorbě “virtuálních” kategorií, které můžete založit na základě kombinace produktové kategorie a vámi zvolených parametrů produktů. Podrobnější představení modulu najdete na našem blogu, zde se naopak podíváme, jak parametrické kategorie nastavit v praxi.

Budeme se držet příkladu z blogového článku a v rámci návodu vytvoříme parametrickou kategorii pro dámská červená bavlněná trička o velikosti S.

Počítáme s tím, že na e-shopu již máme aktivní filtraci dle parametrů.

Modul najdete v sekci E-shop > Kategorie produktů > Parametrické kategorie.

Zde můžete editovat existující parametrické kategorie nebo vytvořit novou kliknutím na tlačítko Vytvořit parametrickou kategorii.

V prvním kroku vás čeká výběr kategorie, v rámci které chcete tuto parametrickou kategorii vytvářet. Pokud tedy chcete, jak máme uvedeno v příkladu výše, tvořit kategorii pro dámská bavlněná trička, zvolte zde kategorii, která tyto produkty obsahuje. U nás jde o kategorii Trička a volnočasové topy v sekci Dámské oblečení:

Kliknutím na tlačítko Přejít na výběr parametrů se přesouváme k druhému kroku – výběru konkrétních parametrů, ze kterých se bude kategorie skládat. Pro náš příklad volíme parametry Materiál – 100% bavlna a Velikost – S.

V posledním, třetím kroku vidíme parametry, které jsme zvolili, a máme zde možnost vepsat vlastní URL adresu, pod kterou se bude parametrická kategorie nacházet a indexovat ve vyhledávačích, a její nadpis.

Pak už stačí jen kliknout na tlačítko Vytvořit kategorie a je hotovo.

Ve výpisu parametrických kategorií máme možnost je 📝 upravit, ❌ smazat nebo 👁‍🗨 zobrazit na e-shopu.

V rámci úprav parametrické kategorie můžete nadále měnit nadpis H1, URL adresu, title a description pro vyhledávače a Facebook a vlastní texty nad a pod výpisem produktů, kam můžete umístit relevantní klíčová slova a fráze pro ještě lepší vyhledatelnost.

Zároveň je zde možné nastavit, aby se odkaz na parametrickou kategorii zobrazoval v detailu relevantních produktů a také v dané produktové kategorii kvůli lepšímu internímu prolinkování e-shopu.

Pomohl Vám tento návod? Ano 2 Ne