Nastavení zpracování objednávky
Zpracování objednávky lze rozdělit do několika kroků a to od počátečního nastavení před objednávkou až po finální nastavení vyřízené objednávky.
Prvotní nastavení
Nastavení se obecně provádí v sekci E-shop -> Nastavení eshopu -> Zpracování objednávky
Email pro doručení objednávek – Jedná se o e-mail, na který vám bude chodit informace o nově přijaté objednávce. Do boxu lze zadat jedno e-mailovou adresu nebo více (je nutné oddělit čárkou).
Zasílání potvrzení objednávky – Zde lze volit z e-mailu ve fakturační adrese nebo adrese dodací. Na tento e-mail, který uživatel zadá v objednávce, přijde potvrzovací email o vytvoření objednávky. Doporučujeme nechat nastavenou dodací adresu.
E-mail odesílatele – Zde definujete e-mailovou adresu, ze které se bude potvrzení o vytvoření objednávky nebo jakékoliv další e-maily, které jsou s objednávkami spojeny, odesílat. Doporučujeme nastavit info -email, který je spojený s doménou, který je k e-shopu napárována tzn. první variantu. Pro více informací se podívejte do návodu, který se věnuje nastavení e-mailu odesílatele podrobněji.
Přílohy e-mailu – Potvrzovací e-mail by měl obsahovat souhrn obchodních podmínek, které při provedení objednávky uživatel odsouhlasil a zároveň reklamační formulář. Tyto soubory lze přidat do e-mailů právě v této nabídce.
Obsah potvrzujícího e-mailu – obsah a nastavení e-mailu najdete v sekci Eshop > Objednávky > Automatická avíza. V případě, že potřebujete více přehledný a formátovaný obsah, než je pouze prostý text, doporučujeme využít pokročilejší editor Mosaico, kde lze vytvořit responzivní podobu e-mailu.
Obsah děkovací stránky – Děkovací stránka se zobrazí po úspěšném odeslání objednávky a může obsahovat informace od poděkování za objednávku, po sociální buttonky až po upozornění na probíhající akce. Její obsah editujete přes zobrazený textový editor.
Práce s objednávkou
Objednávka mimo e-mailu přijde taktéž samozřejmě i do administrace stránek, kde ji naleznete v sekci Eshop -> Objednávky. Zde ji pak můžete dále editovat. Co vše lze s objednávkou v administraci dělat, naleznete v našem videu:
Finální zpracování objednávky
Objednávka může mít v systému několik stavů a to až klasického stavu „vyřízená“, kdy se objednávka považuje za dokončenou a vyexpedovanou zákazníkovi, až po stavy například „čeká se na platbu“ nebo „reklamace“. Na základě každého stavu systém umožňuje nastavit i automatický e-mail, který se zákazníkovi odešle ihned, jakmile je objednávka do stavu přepnuta.
Kde nastavení provést a jak na to, naleznete ve videu: