Štítky
Označení produktů pomocí tzv. štítků představuje funkční nástroj, jak zákazníkům vašeho e-shopu rychle a vizuálně atraktivně sdělit důležité prodejní informace – např. o akčních cenách, novinkách, dopravě zdarma apod.
Typy štítků
Systémové štítky
Každý produkt může mít štítek nastaven samozřejmě individuálně a editujete se v administraci produktů sekce Eshop → Produkty → Upravit.
Systémovými štítky označujeme takové štítky, které jsou platformou pevně dané a neměnné. Produkt můžete označit až čtyřmi různými systémovými štítky (1):
- Nejprodávanější = TOP produkt
- Zboží v akci = Akce
- Novinka
- Doprava zdarma
Nastavení štítků
U produktu, kterému požadujete přiřadit / změnit štítek, vstupte do administrace Eshop → Produkty → Upravit. Zde naleznete možnosti aktivace / deaktivace štítků (2).
Zobrazení štítků u produktů na e-shopu
Jak již jsme uvedli, na výběr máte 4 štítky ( Nejprodávanější=TOP produkt, Zboží v akci=Akce, Novinka, Doprava ZDARMA). Po aktivaci požadovaného štítku v administraci (2) se příslušný štítek zobrazí v boxu (3) i v detailu produktu (4).
Funkčnost štítků
V případě štítků Novinka, Akce a TOP produkt se jedná především o štítky grafické, které mají za úkol zákazníky zejména informovat. Jejich doplňková funkce spočívá v logickém propojení s funkcí řazení produktů do příslušné záložky viz. níže, nebo v návodu Řazení produktů v záložkách na úvodní straně – šablony 4.0. Štítky však dále nejsou nijak propojeny např. na akční cenu produktu v případě štítku Akce.
Avšak štítek Doprava ZDARMA je propojen se systémovým nastavením ceny dopravy. Při použití štítku Doprava ZDARMA se tudíž automaticky aktivuje nulová cena dopravy v celém objednávkovém procesu i na konečné faktuře. Nejedná se tedy pouze o grafický info štítek, ale o funkčí systémový štítek.
Více o nastavení dopravy zdarma v článku
Doprava zdarma
Jak nastavit poštovné od např. 1000kč zdarma?
Odpočet dopravy zdarma
Zobrazení produktů v záložkách na úvodní straně dle přiřazených štítků
Systémové štítky mají rovněž přímou návaznost na zařazení produktů do záložek na úvodní straně (5).
Nastat může několik možností zobrazení:
- Pokud u produktu není v administraci Eshop → Produkty → Upravit aktivována volba Zobrazit na úvodní straně ani žádný další štítek (TOP produkt, Akce, Novinka) pak se takový produkt zobrazí pouze v příslušné kategorii produktů, do které byl zařazen.
- Pokud u produktu aktivujete volbu Zobrazit na úvodní straně, ale žádné jiné štítky produkt nemá aktivované, pak se takový produkt zobrazí v nově vzniklé záložce na úvodní straně Vybrali jsme pro vás
- Pokud u produktu aktivujete volbu Zobrazit na úvodní straně a současně aktivujete další štítek např. Akce pak se takový produkt odebere ze záložky Vybrali jsme pro vás a přesune se do záložky Akce tzn, že fakticky zůstane na úvodní straně e-shopu, ale tentokráte v záložce Akce.
- Pokud u produktu ponecháte aktivován štítek Zboží v akci, ale deaktivujete volbu Zobrazit na úvodní straně pak se takový produkt odebere ze záložky na úvodní straně e-shopu a zobrazen bude pouze v příslušné kategorie a bude samozřejmě označen štítkem Akce.
Podrobný návod na práci se záložkami naleznete v článku Řazení produktů v záložkách na úvodní straně – šablony 4.0